Navarro: després de 16 anys de lluita cal que seguim mobilitzant-nos per un Cabanyal sencer i viu

2014-04-02Publicat per:

La president d'Esquerra Republicana de València, Pilar Navarro ha fet una crida a participar aquest diumenge a la manifestació convocada per Salvem el Cabanyall. Navarro ha destacat que "la Plataforma Salvem el Cabanyal demana, una vegada més, el suport de tots els valencians a la seua lluita pel barri que és la seua llar. Durant anys, l'Ajuntament no ha donat permisos per a fer reformes ni manteniment als edificis, perquè l'objectiu era la degradació urbanística i social. En aquests moments, el que es demana és la renuncia definitiva a la prolongació de Blasco Ibáñez, tal i com ordenà el Ministeri de Cultura en la sentència de desembre de 2009, que es tornen a donar llicències d’activitat, de reforma o de nova edificació, i que es pacten solucions senzilles de recuperació d’un barri que ha demostrat una gran vitalitat"

“El pacte, la participació ciutadana, és el que falla, perquè la voluntat de complir l’ordre ministerial és nul·la. De la mateixa manera que M. José Català demana a la gent del Cremona que no li xiulen, i després no els rep quan li demanen entrevistar-se amb ella, tampoc als representants de la Plataforma salvem els contesta, retardant la resposta ja més de 60 dies, que plouen damunt de 16 anys de lluita. El que demana la Plataforma son fets, un procés de participació ciutadana consensuat entre les forces polítiques i socials que possibilite un futur de progrés on es valore el patrimoni històric, s’incentive la reactivació econòmica i es recupere la dignitat del veïnat. ha afirmat.

En aquest sentit, Navarro ha considerat que “aquest és un objectiu vàlid per a tota la ciutat. Les explicacions de la geografia urbana son això, explicacions a posteriori. Està en mans dels ciutadans fer no sols del Front Marítim, sinó de tota València, una ciutat més habitable, humana i participativa. L’èxit de la lluita de tots aquests anys arribarà quan parlem de que la situació actual no és sols un problema del Cabanyal, sinó de València. No dels seus veïns contra l’Ajuntament, sinó de tots els valencians i valencianes contra un govern municipal caciquil i incompetent”.